چطور درزگیر سیلیکونی را از روی کابینت‌های لمینتی پاک کنیم‎‎؟

چطور درزگیر سیلیکونی را از روی کابینت‌های لمینتی پاک کنیم‎‎؟

درزگیر سیلیکونی از بهترین چسب‎ها ساخته می‎شود و کاملا ضدآب است؛ برای همین برای درزگیری لبه کابینت‎ها با دیوار استفاده می‎شود. آن‌ها بسیار بادوام هستند البته برای همیشه دوام نمی‎آورند، بنابراین وقتی که درزگیر قدیمی، تغییر رنگ داد و بدقیافه شد قبل از زدن درزگیر جدید باید کنده شود. با وجود اینکه محصولاتی برای نرم کردن و کندن راحت‌تر سیلیکون وجود دارد هیچ کدام حلال آن نیست و نهایتا همیشه باید با تراشیدن و کندن، جدا شوند.

بعضی وقت‏‎ها کمی از درزگیر به سطح کابینت مالیده می‎شود و تمیز کردن آن دشوار است. اگر جنس کابینت از لمینت باشد باید موقع کندن درزگیر بیشتر احتیاط کنید چون لمینت خیلی حساس است و ممکن است بر روی آن خراش بیفتد. روش معمول برای کندن درزگیر سیلیکونی استفاده از محلول نرم کننده آن، کاتر یا تیغ تیز، یک انبردست و انگشتانتان است.

بهترین پاک کننده سیلیکون چیست

از آنجایی که درزگیر سیلیکونی استیک اسید و بویی شبیه به سرکه دارد، می‎توانید از سرکه برای نرم کردن آن استفاده کنید. از سرکه برای پاک کردن لکه‎های آب که از روی کابینت‎های لمینتی به راحتی پاک نمی‎شوند نیز می‎توانید استفاده کنید. البته می‎توانید از محصولات متنوعی که برای تمیز کردن سیلیکون تولید شده نیز استفاده کنید؛ همین‎طور از الکل ایزوپروفیل، اسپریت‎های معدنی یا ژل لوبریکات.

هیچ کدام از این محصولات حلال سیلیکون نیستند؛ چون ساختارشان اینگونه نیست. البته محصولاتی وجود دارند که می‎توانند سیلیکون را حل کنند که تنها برای مصارف صنعتی استفاده می‎شوند نه استفاده خانگی. پس زمان خرید محصول پاک کننده سیلیکون به یاد داشته باشید که شما در واقع محلولی می‎خرید که آن را نرم کرده و تمیز کردن آن را راحت‌تر می‎کند و نهایتا برای پاک کردن آن نیاز است آن را تراشیده و جدا کنید.

روش تمیز کردن درزگیر سیلیکونی

اگر می‎خواهید از محلولی که سیلیکون را نرم می‎کند استفاده کنید، لازم است که به محصول شیمیایی که انتخاب کرده‎اید به اندازه کافی زمان دهید تا عمل کند. این زمان ممکن است از چند دقیقه تا یک ساعت یا بیشتر طول بکشد. اگر از محصول صنعتی استفاده می‎کنید طبق دستورالعمل آن اقدام کنید. برای استفاده از محصولات خانگی مثل سرکه بهترین روش این است که یک تکه پارچه را به آن آغشته کنید و درزگیر را با آن بپوشانید و صبر کنید تا به خورد آن برود.

همچنین می‌توانید به جای استفاده از مواد شیمیایی با حرارت درزگیر را نرم کنید به این ترتیب که سشوار با درجه حرارت پایین را چند دقیقه‎ای بر روی درزگیر بگیرید تا کم‎کم نرم شود.

بعد از آن مرحله کندن و بریدن است. درزگیر را با چاقو تیز یا تیغ تکه‎تکه ببرید و بعد تیغ یا ابزار دیگری را زیر هر تکه بیندازید و بلندش کنید. بعد از اینکه درزگیر تکه‎تکه شد تکه‎ها را با انبردست یا انگشتانتان از روی سطح لمینت جدا کنید.

تمیز کردن باقی مانده چسب

بعد از اینکه درزگیر کنده شد معمولا لایه نازکی از چسب باقی می‎ماند. اگر از محلول نرم کننده مثل اسپریت‎های معدنی استفاده کنید، تمیز کردن آن آسانتر است؛ البته که هنوز نیاز به کندن و تراشیدن هست. استفاده از یک کاتر تیز خیلی می‎تواند کمکتان کند.

کاتر را به آرامی بر روی باقی مانده چسب سیلیکون بکشید تا مثل لوله‎‎ها و گلوله‎های کوچک فر بخورند تا بتوانید با انگشت آنها را بکنید. تا وقتی که کاتر را صاف نگه دارید می‎توانید تکه‎های سفت آن را بدون نگرانی از صدمه دیدن لمینت، جدا کنید. اگر کناره‎های تیغ به سطح لمینت فرو روند آن را خراشیده خواهند کرد؛ پس مراقب باشید.

 

منبع: https://www.hunker.com/13422219/how-to-clean-silicone-caulk-off-laminate-counters

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.