چگونه چسب قطره ای را از روی پوستمان پاک کنیم؟

پاک کردن چسب قطره ای از پوست

چگونه چسب قطره ای را از روی پوستمان پاک کنیم؟

 چسب قطره ای، یک چسب قوی است ولی اگر به پوستتان چسبید، نگران نباشید! آخر دنیا نیست… راهکارهای خانگی وجود دارند که شما را برای رفع این نگرانی کمک می کنند. با روش هایی که در زیر به آنها اشاره می کنیم، می توانید چسب قطره ای را به راحتی از پوستتان جدا کنید.

اجازه دهید پوست خیس بخورد

اجازه دهید بخشی از پوست که در تماس با چسب بوده در آب گرم حاوی صابون خیس بخورد. اگر سرعت عمل داشته باشید و پس از تماس چسب قطره ای با پوست، سریع آن را در آب گرم حاوی صابون قرار دهید، چسب قطره ای به راحتی شل شده و از پوست جدا می شود.

توجه داشته باشید که اضافه کردن سرکه به آب گرم حاوی صابون نیز موثر خواهد بود. زیرا خاصیت اسیدی سرکه خاصیت چسبندگی چسب را از بین می برد.

لاک پاک کن را فراموش نکنید

لاک پاک کن هم به جدا کردن چسب از پوست کمک می کند. فقط توجه داشته باشید، حتما لاک پاک کنی که استفاده می کنید حاوی استون باشد.

استون را روی چسب قطره ای که به پوستتان چسبیده بزنید تا آن را کاملا شل کرده و از پوست جدا کند.

توجه داشته باشید که از پد ها و توپک های نخی برای جذب استون استفاده نکنید زیرا ممکن است الیاف آنها در چسب گیر کنند.

 

سوهان ناخن، ساینده مناسب

اگر مقدار کمی چسب قطره ای به پوستتان چسبیده، می توانید از سوهان ناخن برای ساییدن آن استفاده کنید. البته باید این کار را با دقت انجام دهید تا آسیبی به پوستتان وارد نشود.

اگر احساس می کنید انجام این کار برایتان دشوار است، از فرد دیگری بخواهید که سوهان ناخن را روی موضعی که چسب قرار دارد، بکشد.

مارگارین برای پوست های حساس

اگر پوست حساسی دارید از مارگارین استفاده کنید. مارگارین یک جایگزین ملایم برای پوست های لطیفی است که به استون حساس هستند. برای اینکار کافی است مقداری مارگارین را به موضع بمالید تا چسب جدا شود.

خمیر آب و نمک

یکی از راهکارهای جایگزین برای عدم استفاده از استون، استفاده از خمیر آب و نمک است. برای اینکار مقداری نمک را با آب آغشته کنید تا بصورت خمیر درآید. این خمیر را روی موضع مالیده و سپس آبکشی کنید. اگر هنوز چسب باقی مانده بود، باز هم این کار را تکرار کنید.

توجه داشته باشید که هیچگونه بریدگی یا جراحتی در نزدیکی موضعی که چسب ریخته شده، نداشته باشید.

آبلیمو در مقابله با چسب قطره ای سرسخت

اگر روش های بالا را انجام دادید ولی چسب قطره ای همچنان سرسختانه بر روی پوستتان باقی مانده بود،  مرحله پنجم را یکبار دیگر با آبلیمو انجام دهید. یعنی آبلیمو را جایگزین آب کنید. عامل اسیدی موجود در آبلیمو و خاصیت سایشی نمک، بر روی چسب اثر گذاشته و آن را شل می کنند.

نکته مهم اینجاست که اگر در نزدیکی موضعی که چسب ریخته است، بریدگی یا جراحت دارید اصلا از این روش استفاده نکنید.

منبع:

https://www.cleanipedia.com/gb/in-the-home/remove-super-glue-skin.html

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.