چطور برچسب را از روی ظروف پلاستیکی جدا کنیم؟

چطور برچسب را از روی ظروف پلاستیکی جدا کنیم؟

جداکردن برچسب تبلیغاتی کالا از روی ظروف حاوی محصول به نظر خیلی ساده می‎آید اما ممکن است به طور کامل یا قسمتی ازآن سرجایش باقی بماند. دلیلش این است که بسیاری از تولیدکنندگان برجسته، از چسب‎های قوی برای نگهداشتن برچسب‎ها بر روی ظرف محصول استفاده می‎کنند. برای کندن برچسب و تمیز کردن باقی‎مانده چسب، راهکارهای متعددی از کره بادام زمینی تا زدن الکل وجود دارد.

روش 1

استفاده از روغن خوراکی

  1. برچسب را در روغن خوراکی بخیسانید. پلاستیک را 12 تا 24 ساعت در ظرف روغن خوراکی غوطه‎ور سازید. روغن کانولا (نباتی مایع) یا هر روغن دیگری به برچسب رسوخ می‎کند و چسب را نرم می‎کند و راحت‌تر کنده می‎شود. اگر اولین بار نتیجه نداد می‎توانید این روش را تکرار کنید و بعد برچسب را به آرامی با تیغ بکنید. اگر نمی‎توانید محصولی که برچسب به آن چسبیده را در روغن غوطه‎ور کنید می‎توانید روغن خوراکی را روی آن اسپری کنید.به راحتی می‎توانید با استفاده از مواد مختلفی برچسب را از روی پلاستیک سخت یا شیشه جدا کنید. مثل زدن الکل، محلول پاک کننده گریس، کره بادام زمینی یا ترکیب جوش شیرین و روغن زیتون. یکی از این مواد را به برچسب چسبیده به پلاستیک بزنید و چند دقیقه صبر کنید تا رسوخ کند و بعد با یک پارچه بر روی آن بکشید تا برچسب کنده شود.
  2. کره بادام زمینی را بر روی برچسب بزنید. روغن موجود در کره بادام زمینی بسیاری از چسب‎ها را تجزیه می‎کند. برچسب را با لایه نازکی از کره بادام زمینی بپوشانید، هر نوع بادام زمینی که باشد فرقی نمی‎کند. چند دقیقه صبر کنید و بعد با اسفنج و کف آب گرم آن را پاک کنید.
  3. از سس مایونز استفاده کنید. روغن موجود در مایونز، چسب محکمی که از برچسب باقی مانده را تجزیه می‎کند. از هر نوع سس مایونزی می‎توانید برای پاک کردن استفاده کنید. کمی مایونز را روی باقی مانده چسب بکشید. بگذارید 15 دقیقه بر روی آن بماند. سپس با پارچه خشک آن را پاک کنید. اگر چسب قطور بود یا بار اول کنده نشد می‎توانید این مراحل را تکرار کنید.

روش 2

استفاده از راهکارهای شیمیایی

  1. با تینر روی برچسب بکشید. این راهکار قوی است. پس کافی است که 5 تا 10 دقیقه برچسب را با آن بخیسانید. بعد از اینکه خیس خورد، یک تکه پارچه روی آن بکشید تا چسب‎های باقی مانده پاک شود. بعضی محصولات تخصصی پاک کننده چسب دقیقا همین کارایی را دارند.
  2. چسب را با زدن الکل جدا کنید. یک قوطی ایزوپروپیل الکل ترجیحا 90% بخرید. کمی روی یک تکه پارچه بریزید و شروع کنید به پاک کردن چسب؛ بعد از یک دقیقه یا کمی بیشتر چسب شروع می‎کند به جدا شدن و تمیز شدن.
  3. محلول پاک کننده گریس را بر روی برچسب اسپری کنید. می‎توانید از محلول هر برندی برای تمیز کردن چسب استفاده کنید. اول محلول را روی قسمتی از ظرف تست کنید که مطمئن شوید صدمه‎ای به آن نمی‎زند. سپس محلول را روی یک تکه پارچه تمیز یا مستقیم روی برچسب یا چسب باقی مانده اسپری کنید. حوله‎ای را با حرکت دایره‎وار روی آن بکشید تا چسب کنده شود.
  4. برچسب را با لاک پاک‎کن بخیسانید. برچسب را در شیشه لاک پاک‎کن غوطه‎ور کنید. اگر به اندازه کافی لاک پاک‎کن ندارید می‎توانید از یک پارچه آغشته به آن استفاده کنید و برچسب را با آن بخراشید. اگر چند دقیقه صبر کنید تا لاک پاک‎کن اثر کند برچسب خیلی راحتتر کنده می‎شود.

روش 3

پاک کردن باقی مانده چسب

  1. از جوش شیرین و آب گرم یا روغن برای پاک کردن استفاده کنید. 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با کمی آب یا روغن (حدود 2 قاشق غذاخوری) مخلوط کنید. سپس از این خمیر و یک تکه پارچه برای کندن چسب باقی مانده استفاده کنید اگر کنده نشد خمیر را روی چسب بکشید و اجازه دهید چند دقیقه‎ای بر روی آن باقی بماند.
  2. از نمک و یک دستمال مرطوب استفاده کنید. از کمی نمک استفاده کنید تا باقی مانده چسب سفت شود. بعد یک دستمال مرطوب ضدعفونی‎کننده را روی آن بکشید تا چسب باقی مانده کنده شود. ممکن است لازم باشد از چند تا دستمال مرطوب استفاده کنید.
  3. باقی ماتده چسب را با پاک‎کن، پاک کنید. می‎توانید از پاک‎کن‎های معمولی که برای پاک کردن مداد است استفاده کنید. با شدت پاک‎کن را روی چسب بکشید تا کم‎کم جدا شود. ادامه دهید تا همه یا بیشتر آن کنده شود. اگر هنوز مقداری باقی مانده، می‎توانید از تیغ برای تمیز کردن آن استفاده کنید.
  4. از تیغ استفاده کنید. بهتر است از تیغ پلاستیکی برای کندن باقی مانده چسب استفاده کنید. می‎توانید تیغ‎های مخصوص کندن برچسب را از آمازون یا وب سایت‎های مشابه بخرید. کلمه “تمیز کننده برچسب” را جستجو کنید. نوک تیغ را زیر باقی مانده چسب بزنید. سپس تیغ را جابه جا کنید تا باقی مانده چسب کم‎کم کنده شود.

منبع: https://www.wikihow.com/Remove-a-Sticker-from-Plastic?amp=1

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.