چطور اطراف توالت را درزگیری کنیم؟

چطور اطراف توالت را درزگیری کنیم؟

درزگیری اطراف توالت معمولا برای پنهان کردن فاصله بین پایه توالت و کف، برای بهبود ظاهر یا جلوگیری از نشت بو انجام می‌شود. درزگیری اطراف توالت تقریبا کار ساده‌ای است که خودتان می‌توانید انجام دهید. اما قبل از انجام نیاز است مقدمات آن به درستی آماده شود. بعد از درزگیری، برای اطمینان از اینکه مرتب، صاف و محکم است نیاز است آن را مرتب و تمیز کنید.

 

آماده کردن سطح برای زدن چسب درزگیر

درزگیر قدیمی را بکنید

اگر دور پایه توالت از قبل درزگیر دارد، به جای آنکه درزگیر جدید را روی آن بزنید، ابتدا قبلی را بکنید. می‌توانید ابزار مخصوص کندن درزگیر را از فروشگاه ابزارآلات خانگی تهیه کنید. ابزار را در امتداد درز بین توالت و کف بکشید تا درزگیر قدیمی تراشیده شود.

  • اگر ابزار مخصوص کندن درزگیر در دسترس‌تان نیست، از تیغ یا کاتر برای جدا کردن یک سر درزگیر استفاده کنید؛ تا بتوانید به صورت یک نوار آن را جدا کنید.
  • با استفاده از محلول شیمیایی مخصوص کندن چسب درزگیر، قبل از تراشیدن آن، کار جدا کردن درزگیر قدیمی را راحت‌تر کنید. اگر از این محلول استفاده می‌کنید، حتما برچسب نحوه استفاده از محصول را مطالعه کنید تا از هر آسیب احتمالی به توالت یا کف جلوگیری کنید.

 

پایه توالت را تمیز کنید

پس از جدا کردن درزگیر از درز بین پایه توالت و کف، تا حد امکان آن ناحیه را تمیز کنید. از محلول تمیز کننده دستشویی و حمام و یک تکه پارچه برای شستن و تمیز کردن درز استفاده کنید. هر چه این ناحیه را بیشتر تمیز کنید بهتر می‌توانید درزگیر را بزنید. بعد از تمیز کردن می‌توانید با زدن الکل به این ناحیه آنجا را ضدعفونی کنید.

  • یک دستمال را اطراف پایه توالت فشار دهید تا رطوبت آن را بررسی کنید. اگر نشتی پیدا کردید، قبل از ادامه کار توالت را جدا کنید و چسب دور آن را تعویض کنید.
  • اگر آب یا مایع دیگری به درز رسوخ کرده است تمام تلاش‌تان را بکنید تا خشک شود. اگر به طور کامل نتوانستید آن را خشک کنید حتما زمان کافی برای خشک شدن آن اختصاص دهید.
  • مطمئن شوید که توالت صاف و محکم بر روی کف نصب شده است. اگر تکان می‌خورد حتما آن را تراز کنید. برای صاف و محکم کردن توالت از چسب درزگیری استفاده نکنید.

 

از چسب کاغذی برای ماسکه کردن استفاده کنید

استفاده از چسب کاغذی کمک می‌کند چسب درزگیر را مرتب‌تر و صاف‌تر بزنید. همچنین از مالیده شدن چسب درزگیر به کف زمین نیز جلوگیری می‌کند. چسب کاغذی را به دو طرف درز، یکی در امتداد پایه توالت و دیگری در امتداد کف زمین بزنید. اگر از توانایی خود در زدن چسب درزگیر مطمئن نیستید، می‌توانید یک نوار چسب کاغذی دیگر نیز در کنار قبلی بزنید تا پهن‌تر شود و از ریخته شدن چسب درزگیر بر روی کف، بیشتر جلوگیری کند.

  • از آنجایی که بیشتر پایه‌های توالت گرد و منحنی هستند، احتمالا باید از چندین نوار چسب کاغذی استفاده کنید تا به درستی انحنای دور آن را بپوشاند. برای پوشاندن قوس منحنی پایه توالت، چند سانت، چند سانت از چسب کاغذی را پاره کنید و بر روی کف بچسبانید تا نهایتا تمام انحنای اطراف پایه توالت را بپوشاند.

 

زدن چسب درزگیر

چسب درزگیر 100% سیلیکونی انتخاب کنید

چسب‌های درزگیر معمولا به صورت تیوب‌های کارتریجی و آلومینیومی است. چسب درزگیر 100% سیلیکونی برای درزگیری توالت بهترین گزینه است؛ چون نسبت به سایر انواع چسب مثل آکریلیک در برابر آب بسیار مقاوم‌تر است. چسب سیلیکونی معمولا نسبت به سایر انواع چسب گران‌تر است، اما پرداخت پول بیشتر و خرید نوع سیلیکونی از هزینه مشکلات ناشی از استفاده از چسب نامناسب جلوگیری می‌کند.

  • مهم است که رنگ چسب درزگیری که انتخاب می‌کنید با رنگ سرویس دستشویی شما همخوانی داشته باشد. رنگ سفید معمولا با بیشتر سبک‌ها تناسب دارد. اما با این حال در انتخاب رنگ دقت کنید.

 

تیوب کارتریجی چسب را در دستگاه تزریق چسب قرار دهید

سر کاتریج را ببرید و نازل را به آن متصل بکنید. سر نازل را با توجه به حجم سیلیکونی که نیاز دارید ببرید و کارتریج را داخل دستگاه تزریق سیلیکون قرار دهید.

 

سر دستگاه تزریق چسب را در امتداد درز بین توالت و کف بکشید

ماشه را بکشید و آن را با زاویه 45 درجه نگه دارید. ماشه را با فشار ثابتی نگه دارید و به آرامی و با یک زاویه ثابت حرکت دهید تا چسب به خوبی زده شود. با دست دیگرتان سر تیوپ چسب را داخل درز فشار دهید تا چسب حتما داخل درز نفوذ کند.

  • اگر چسب را به جای آنکه در امتداد درز بکشید، با فشار به صورت نقطه ای بزنید، پایداری کمتری خواهد داشت.
  • می‌توانید تکه‌ای مقوا نزدیک دستتان قرار دهید تا اگر به هر دلیل مجبور شدید کار چسب زدن را متوقف کنید، تفنگ را روی آن بگذارید تا چسب روی کف نریزد.
  • اگر موقع زدن چسب به پشت توالت فرنگی، نگه داشتن تفنگ دشوار بود، می‌توانید چسب را با تیوپ بزنید که انعطاف بیشتری دارد.

پردازش و تمیز کردن

از انگشتتان برای کندن چسب های اضافی استفاده کنید

انگشتتان را در امتداد محلی که چسب زده‌اید، حرکت دهید. این کار باعث می‌شود چسب به داخل درز وارد و کاملا چسبیده شود. به همین شکل می‌توانید اگر چسب اضافی هم وجود دارد بکنید. اگر نگرانید که چسب به انگشتتان بچسبد، می‌توانید انگشتتان را خیس کنید یا به انگشتتان الکل یا مایع ظرفشویی بزنید.

  • اگر نگران کثیف شدن دست‌هایتان یا اذیت شدن پوستتان هستید، در این مرحله می‌توانید از دستکش استفاده کنید.
  • برای تمیز و مرتب کردن درزگیری که زده‌اید، می‌توانید از ابزارهای مخصوص مانند کادرک پردازش استفاده کنید.

 

نوار چسب کاغذی را بکنید

اگر از چسب نواری استفاده کرده‌اید، باید کاملا راحت کنده شود. آن را با زاویه 45 درجه در جهت مخالف خودتان بکنید.

  • اگر چسب درزگیر بر روی آن ریخته است، مراقب باشید موقع کندن، بر روی کف پوش نریزد.

 

از پارچه یا اسفنج خیس برای تمیز کردن اطراف درز استفاده کنید

  • نیازی نیست هیچ نوع ماده پاک کننده‌ای روی اسفنج بریزید؛ اسفنج قدرت جذب و تمیز کردن چسب‌های ریخته شده را دارد. پارچه یا اسفنج را به آرامی اطراف پایه توالت بکشید و اگر چسبی اطراف درز، بین پایه توالت و کف باقی مانده، جمع کنید. هر چند باری که لازم است، پارچه یا اسفنج را بر روی درز بکشید تا تمیز شود.

 

 

منبع: https://www.wikihow.com/Caulk-Around-a-Toilet

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.