روش استفاده از درزگیر سیلیکونی

روش استفاده از درزگیر سیلیکونی

این ماده سیلیکونی برای درزگیری، جلوگیری از نفوذ رطوبت و پر کردن درزها و شکاف‌ها به کار می‌رود. درزگیر سیلیکونی حالت الاستیکی دارد، بنابراین تا حدی امکان حرکت را به محل اتصال می‌دهد. این درزگیر به صورت تیوب و کارتریج در دسترس است.

به چه ابزارهایی نیاز دارید؟

• تفنگ درزگیر
• نوار پوششی
• اسپری آب پاشی
• کاردک سیلیکون
• چاقوی جیبی
• دستکش یکبارمصرف

از چه نوع درزگیر سیلیکونی استفاده کنیم؟

ترکیبات درزگیر سرعت سخت شدن و میزان الاستیسیته‌ی آن را تعیین می‌کند. درزگیر همه‌کاره گزینه‌ خوبی برای استفاده‌ عمومی است. برای استفاده در حمام یا مکان‌های مرطوب، بهترین گزینه درزگیر ضدقارچ است. این نوع درزگیر درصورتی‌که حاوی مواد ضد قارچ و آنتی باکتریال باشد، به مرور زمان سیاه نمی‌شود.

 

اتصال

همه‌ی انواع درزگیر سیلیکونی برای هر کاری مناسب نیست. مثلاً درزگیر آکریلیک را روی شیشه، کاشی و سطوح صاف دیگر نمی‌توان استفاده کرد.

رنگ زدن روی درزگیر

اغلب درزگیرهای سیلیکونی به رنگ‌های سفید، مشکی و شفاف در دسترس هستند. شما می‌توانید رنگی که برای سطح مورد نظرتان مناسب‌تر است را انتخاب کنید یا بعد از استفاده از درزگیر آن را رنگ بزنید. موقع خرید، بسته را بررسی کنید تا مطمئنی شوید درزگیر قابلیت رنگ‌پذیری دارد. البته به خاطر داشته باشید که رنگی که روی درزگیر می‌زنید خاصیت الاستیکی ندارد و در صورتی که اتصال متحرک باشد، رنگ ترک می‌خورد.

اکسیده شدن

اگر درزگیر سیلیکونی حاوی ترکیبات اسیدی باشد ممکن است سطحی که درزگیر را روی آن اعمال می‌کنسد اکسیده شود. این پدیده روی آینه، سنگ، سنگفرش مرمر، آلومینم و مس رخ دهد . برای جلوگیری از این موضوع، مطمئنی شوید درزگیری که استفاده می‌کنید بدون اسید است. سیلیکون‌های اگزیم از این دسته از درزگیرها هستند.

تمیز کردن سطح

اگر می‌خواهید حفره یا شکافی در گوشه‌ی دیوار را پر کنید باید ابتدا با یک چاقوی تیز یا ابزار مناسب، همه‌ی مواد اضافی را تخلیه کنید. سپس حفره را با برس یا جاروبرقی تخلیه کنید. همچنین هر گونه باقیمانده‌ای چسب، درزگیر یا روغن را با استفاده از حلال پاک کنید.

پوشش

اگر می.خواهید نتیجه‌ی کارتان تمیز شود و مطمئن نیستید بتوانید درزگیر را در یک خط مستقیم، به ویژه در مکان‌هایی که دسترسی سختی دارند اعمال کنید، بهتر است از نوار پوششی استفاده کنید. نوار را دو طرف شکافی که می‌خواهید درزگیری کنید بچسبانید و قبل از خشک شدن درزگیر سیلیکونی، نوارها را جدا کنید.

استفاده از کارتریج درزگیر

با استفاده از تیغ سر کارتریج را باز کنید سپس نوک نازل را هم به اندازه‌ای ببرید که خط نازکی از درزگیر بتواند از آن عبور کند. اگر سر نازل را زیاد ببرید خط درزگیری که خارج میشود پهن‌تر می‌شود. سعی کنید خط درزگیر یک تا دو میلی‌متر پهن‌تر از شکافی که می‌خواهید.اهید پر کنید باشد. سپس کارتریج را در تفنگ درزگیر قرار دهید. وقتی دسته را بکشید سر نازل از درزگیر پر می‌شود. به محض دیدن درزگیر سیلیکونی، فشار را رها کنید.

درزگیری

بهترین ‌روش کار با تفنگ درزگیر،نگه داشتن تفنگ در زاویه‌ی 45 درجه و کشیدن آن به سمت خودتان است. برای اینکه تمیز کار کنید باید سرعت مناسب را به دست آورید. اگر خیلی آرام کار کنید سطح درزگیر ناهموار و نامرتب می‌شود و درزگیر بیشتر از مقداری که لازم دارید مصرف می‌شود. اگر خیلی سریع کار کنید، شکاف به خوبی پر نمی‌شود. وقتی به آخر شکاف رسیدید دسته را رها کنید و دکمه یا اهرم ته تفنگ را فشار دهید تا با فشار آزاد شده، خروج درزگیر بلافاصله متوقف شود. اگر این کار را انجام ندهید، درزگیر همچنان از سر اپلیکاتور خارج خواهید شد.

پرداخت کار

انگشت تان را در یک ظرف آب صابون خیس کنید و سپس با کشیدن انگشت روی خط درزگیر آن را صاف کنید. صابون از چسبیدن درزگیر سیلیکونی به انگشت تان جلوگیری می‌کند. همچنین می‌توانید با استفاده از اسپری آب‌پاش کمی آب صابون به سطح آن بپاشید. با استفاده از آب صابون، هر گونه لکه‌ی باقی‌مانده از درزگیر را پاک کنید. بعد از خشک شدن درزگیر سیلیکونی می‌توانید با استفاده از چاقو یا اسفنج سخت آن را جدا کنید. کاردک‌های مخصوص پردازش برای اعمال و جدا کردن درزگیرها یک سیلیکونی در دسترس هستند.

منبع: https://www.skil.co.uk/step-by-step/how-to-apply-silicone-sealant.html

No Comments

Post A Comment

هفده − 10 =